هویت همجنس گرا و جامعه اقلیت های جنسی چیست

تاریخ نشر :

فرد همجنس گرا، با انگیزه جنسی و رمانتیک، با افراد مانند خود نه تنها رابطه جنسی برقرار می کند بلکه وارد رابطه دوستانه و مراوده اجتماعی می شود. با آشنایی و دید و بازدید تعداد بیشتری از افراد، این مراودات در مراحلی از جنبه جنسی و رمانتیک جدا می شود و با جمع گسترده تری از افراد که سلیقه های مشابهی دارند به صورت مراوده اجتماعی بسط پیدا می کند.

از طرف دیگر فرد همجنس گرا، بخصوص اگر در جامعه همجنس گرا ستیز رشد کرده باشد، خود را در تضاد با ارزش های جنسیتی تحمیلی از سوی نهاد های قدرت، از خانواده گرفته تا حکومت، در می یابد. این تضاد گاهی با خطر ها و پیامد های جدی برای فرد همراه است و بهروزی او را تهدید می کند. این تهدید ها، به صورت نسبتا همگون، گروهی از افراد دیگر که مانند او همجنس گرا هستند را هدف قرار می دهد. در اینجاست که یک منفعت جمعی، که مقابله و دفاع در برابر این فشار و تهدید بیرونی است، شکل می گیرد. این منفعت جمعی تنها به همجنسان فرد خلاصه نمی شود و همجنس گرایان زن و مرد، دوجنس گرایان و تراجنسی ها در این منفعت جمعی با هم شریک هستند.

بخش قابل توجهی از زیست فرد همجنس گرا با تجربه های بالا گره می خورد، و حاصل این اتصال ایجاد هویت همجنس گرای مرد یا همجنس گرای زن به عنوان بخشی از ویژگی شخصیتی فرد خواهد بود. در کنار این هویت ها منفعت جمعی سبب می شود این هویت ها همراه با دوجنس گرایان و تراجنسی ها پدیده ای به نام جامعه اقلیت های جنسی را شکل دهند.

باید توجه داشت که هویت ها و جماعت ها برساخته شرایط محیطی هستند و در طول زمان و همراه با سایر پدیده های اجتماعی، پدید می آیند، دچار تحول می شوند، یا از بین می روند.

تظاهرات همجنس گرایان


نویسنده: فردریک پدرام