مینو محرز: پاتوق افراد همجنس گرا را شناسایی کنید

تاریخ نشر :

پایگاه خبری تحلیلی "رویداد۲۴" با موضوع ایدز با مینو محرز گفتگو میکند.

نقل قول (منبع):

دکتر محرز به رویداد۲۴ گفته «به عنوان یک پزشک و کسی که برای سلامت مردم کار می‌کند، باید برای کشف و درمان جمعیت‌های کلیدی که می‌توانند ایدز را انتقال دهند راهکار ارائه کنم. پیشنهادهایی که من دادم هم در واقع راهکاری است که همه دنیا ارائه می‌کند.

او با اشاره به اعتراض‌هایی که به نحوه مواجهه آن‌ها با این جمعیت‌های کلیدی از جمله زنان روسپی و افراد همجنسگرا می‌شود، گفت: بعضی می‌گویند ما اصلا این جمعیت‌ها را نداریم اما ما می‌گوییم داریم و نباید چشم‌هایمان ببیندیم بلکه باید پاتوق این جمعیت‌ها را شناسایی کنیم و اگر ایدز داشته باشند باید درمان کنیم که بقیه جامعه سالم منتقل نکنند.

محرز با تاکید بر اینکه از نظر علمی این کار واجب است، به رویکرد دولت روحانی در این زمینه اشاره کرد و گفت: در آن زمان یکی از معدود کسانی که به طور علمی وجود سکس‌ورکر‌ها را تایید کرد، وزیر وقت بهداشت بود. به نظر من آقای قاضی زاده هاشمی فرد خوشفکری بود. او هم موافق بود که این جمعیت‌های کلیدی از جمله افرادی که اعتیاد تزریقی دارند یا افرادی که شغلشان سکس‌ورکری است و حتی همجنسگرایان را شناسایی کنیم. ما نباید چشممان را ببندیم بگوییم این افراد وجود ندارند.

مینو محرز
برچسب‌ها: سیاست و جامعه